Koncert på slagtøj: Ancestral Modernism

Søndag den 19. november var der koncert i Broager Kirke
med Ying-Hsueh Chen, Taiwan og Sori Choi, Sydkorea
på slagtøj.

Ancestral Modernism

Verdensklasse Koreansk Traditionel Slagtøjsspiller, Sori Choi og den Taiwanesiske Moderne Slagtøjsspiller, Ying-Hsueh Chen tilbyder det danske publikum en dyb oplevelse af tidløshed med masser af rå energi og abstraktion -rig på både kultur og primitivitet.

Rå energi, irregulære rytmer, kompleksitet og dissonans er elementer i koreansk traditionel musik, der alle trænger direkte ind til menneskets primale kerne. De berører den primitive del af kroppens biologiske system, hvor rigtig god nutidig kompositionsmusik også kan nå ind. Derfor har Sori Choi og Ying-Hsueh Chen siden 2014 haft et koncertprojekt "Ancestral Modernism" i Danmark, der kan forene disse to verdener: traditionel musik og ny kompositionsmusik.

Efter 4 års intensiv udveksling af deres ekspertiser tilbyder Sori og Ying-Hsueh publikum et fuldstændig nyt program. Denne gang fokuserer de på tre vigtige slagtøjselementer: træ, metal og skind, samt kombinationer af disse, både som solo og som duet. Traditionel KoreanskHøst-musik (Samulnori) vil blive præsenteret i vekselvirkning med samtidige kompositioner af Iannis Xenakis og James Tenney. Endvidere bliver deres selvskabte improvisation også opført til denne koncert, hvad der giver en ekstra dimension af sammenhørighed.